Nowy Jedwabny Szlak otwarty !

Tytuł wszystko wyjasnia :)

Nowy Jedwabny Szlak otwarty !

Postby strateg1 » 2020-01-06, 07:42

Pierwszy pociąg dotarł z Chin do Sławkowa, przebył niemal 10 tys. km

06,01,2020 r, 05:35

Pierwszy pociąg intermodalny (kontenerowy) szerokim torem wyruszył do stacji Sławków w Wigilię świąt Bożego Narodzenia. Przejechał w sumie blisko 9,5 tys. km przez Chiny, Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Do Polski wjechał w niedzielę rano przez przejście graniczne Izow/Hrubieszów.
Pierwszy pociąg dotarł z Chin do Sławkowa, przebył niemal 10 tys. kmFoto: Andrzej Grygiel / PAP
Euroterminal w Sławkowie

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/Yb ... kowie.webp

Do Sławkowa (Śląskie), gdzie kończy się wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy, dotarł w niedzielę pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin - podała wieczorem spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), będąca operatorem tej linii. Z chińskiego miasta Xi’an pociąg jechał 12 dni.

Wieczorem ładunki dotarły do stacji końcowej Sławków LHS. W pobliskim Euroterminalu Sławków kontenery zostaną przeładowane na wagony kolejowe oraz samochody i dostarczone do odbiorców docelowych. Oficjalne przyjęcie pociągu w Euroterminalu zaplanowano na najbliższy wtorek.

- Cieszę się, że pociąg szybko i bezpiecznie dotarł do Polski, wykorzystując najdalej na Zachód wysuniętą linię szerokotorową. Dzięki temu rozszerzamy naszą ofertę transportową i logistyczną o kolejne produkty intermodalne. Wpisuje się to w strategię spółki, której celem jest dywersyfikacja przewozów i kierunków transportu – powiedział prezes spółki PKP LHS Zbigniew Tracichleb, cytowany w niedzielnym komunikacie prasowym spółki.

Sławków k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Linia o szerokim rozstawie toru (1520 mm) styka się tu z linią normalnotorową (1435 mm). Znajdujący się tu Euroterminal Sławków, po modernizacji infrastruktury, jest gotowy do przyjmowania i przeładunku towarów, które do naszej części Europy mogą docierać koleją z Chin.

Kilka lat pracy nad projektem
Uruchomienie połączenia z Chin do Sławkowa to efekt kilkuletniej pracy nad tym projektem. Jego inicjatorzy liczą, że nawiązanie współpracy PKP LHS z Xi’an Free Trade Port Construction and Operation oraz partnerami logistycznymi z Kazachstanu, Rosji i Ukrainy pozwoli na uruchomienie regularnych połączeń z Xi’an do Sławkowa. Pociągi z kontenerami mają docierać tu w 10-12 dni - znacznie szybciej niż alternatywnym transportem morskim.

Przedstawiciele PKP LHS wskazują, iż o wyborze szerokotorowej linii zdecydowały m.in. brak konieczności przeładunku towarów na granicy Unii Europejskiej, możliwość prowadzenia najdłuższych pociągów kontenerowych w Europie o długości do 950 m oraz potencjał przeładunkowy Euroterminalu Sławków.

- To hub logistyczny, posiadający duże możliwości dalszej dystrybucji ładunków z Chin oraz ich koncentracji i wysyłki w drogę powrotną. Sławków to również początek transkaspijskiej trasy TMTM, co stwarza dogodną możliwość eksportu żywności, a tym samym zbalansowania ładunków w kierunku do Chin. Jestem przekonany, że obie trasy odegrają ważną rolę w rozwoju przewozów kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku – wyjaśnił członek zarządu ds. handlu i eksploatacji PKP LHS Dariusz Sikora.

Niemal 10 tys. kilometrów
Długość całej trasy z Xi’an przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę do Sławkowa wynosi 9477 km. Zlokalizowany na stacji końcowej linii szerokotorowej Euroterminal Sławków to terminal kontenerowy, który obsługuje siatkę stałych połączeń kolejowych m.in. z Gdańskiem, Swarzędzem, Maddaloni we Włoszech czy Schwarzheide w Niemczech.

Miasto Xi’an w środkowych Chinach, skąd 24 grudnia wyruszył pierwszy pociag do Sławkowa, liczy ok. 13 mln mieszkańców. Jest ważnym ośrodkiem gospodarczym z rozwiniętym przemysłem wysokich technologii, maszynowym, elektrotechnicznym i hutniczym. Miasto jest również dawną stolicą Chin - właśnie tu zaczynał się historyczny Jedwabny Szlak. "Obecnie Xi’an jest najszybciej rozwijającym się portem śródlądowym i centrum logistycznym na Nowym Jedwabnym Szlaku" - wskazują przedstawiciele PKP LHS.

LHS to najdłuższa linia szerokotorowa w Polsce przeznaczona do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow z woj. śląskim. Liczy prawie 400 km i biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie. Linia LHS jest w wyłącznym użytkowaniu zarządcy - spółki PKP LHS w Zamościu.

Nowy Jedwabny Szlak?
Rozwój projektu może sprawić, że Euroterminal Sławków stanie się ważnym punktem przeładunkowym na trasie kolejowej łączącej Daleki Wschód - przede wszystkim Chiny - z Europą zachodnią, tworząc tańszą i szybszą alternatywę dla transportu towarów drogą morską. W Sławkowie towary ze wschodu mogą być przeładowywane na inne pociągi, które dostarczą je do odbiorców w zachodniej i południowej Europie.

W ostatnich latach prowadzący do Sławkowa szeroki tor był rzadko wykorzystywany. Spadek ilości przewożonych tym szlakiem ładunków terminal skutecznie zastąpił ładunkami z polskich portów oraz innych kierunków, z wykorzystaniem linii normalnotorowej. W minionych latach terminal przeładowywał rocznie ok. 100-150 tys. kontenerów, przy nawet dwukrotnie większych zdolnościach przeładunkowych.

Udziałowcami spółki Euroterminal Sławków są: katowicka Grupa CZH oraz spółki PKP Cargo i PKP LHS. Obiekt jest terminalem uniwersalnym, gdzie mogą być przeładowywane zarówno kontenery, jak i towary masowe - koks, węgiel, wyroby stalowe, biomasa czy ziarno. W ostatnich latach terminal rozwijał m.in. połączenia w ramach korytarza transportowego Północ-Południe.

onet.pl
=>M O T O F A N -> SHL,WFM,WSK,Komar,Romet,Jawa,MZ-ka, i td.
User avatar
strateg1
 
Posts: 957
Joined: 2007-01-20, 16:58
Location: Rzeszów

Re: Nowy Jedwabny Szlak otwarty !

Postby strateg1 » 2020-01-11, 18:14

Nowy Jedwabny Szlak do Zagłębia. Pierwszy pociąg był rekordowy [INFOGRAFIKA]
Marcin Walków


dzisiaj 11 styczeń 2020 r. 16:08 7 965
Nowy Jedwabny Szlak ma na nowo połączyć Chiny i Europę drogą lądową. Polska chce odgrywać na nim znaczącą rolę. (Zdj. ilustracyjne)
Foto: Shutterstock
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/DK ... OCoTAFoTEB
Nowy Jedwabny Szlak ma na nowo połączyć Chiny i Europę drogą lądową. Polska chce odgrywać na nim znaczącą rolę. (Zdj. ilustracyjne)


Pociąg z kontenerami z Chin do Europy jedzie 19 dni. Oto co wyładowuje w Polsce

Co oprócz pasażerów przewożą w samolotach linie lotnicze
Pierwszy pociąg towarowy z chińskiego miasta Xi'an do Sławkowa w województwie śląskim jechał 12 dni przez tzw. Nowy Jedwabny Szlak. W 45 kontenerach transportowanych z Chin znalazły się m.in. sprzęt elektroniczny, części samochodowe, materiały papiernicze oraz odzież. Przedstawiciele Euroterminala w Sławkowie zwracają uwagę, że skład, który dotarł tam 6 stycznia 2020 r., był rekordowy.

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/83 ... OCoTAFoTEB

- Długość pociągu wyniosła 950 metrów, co jest swoistym rekordem. Inne linie kolejowe w Polsce nie pozwalają formować tak długich składów. Także pociągi przewożące towary masowe, jak na przykład rudę żelaza, są krótsze ze względu na ich masę - tłumaczy Agnieszka Hałasa z PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. To właśnie ta spółka zarządza biegnącą od granicy z Ukrainą szerokotorową linią kolejową do Sławkowa, którą przyjechał pociąg z X'an. Jest to najdalej wysunięty na zachód Europy odcinek szerokiego toru, czyli takiego rozstawu szyn jak w Rosji czy na Ukrainie. Dla porównania, 950 metrów to wysokość czterech Pałaców Kultury i Nauki albo długość pięciu składów Pendolino PKP Intercity

onet.pl
=>M O T O F A N -> SHL,WFM,WSK,Komar,Romet,Jawa,MZ-ka, i td.
User avatar
strateg1
 
Posts: 957
Joined: 2007-01-20, 16:58
Location: Rzeszów


Return to Sprawy rózne

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron